Notice: Undefined variable: post_id_array in /var/www/shelly/html/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356

Notice: Undefined variable: post_id_array in /var/www/shelly/html/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356

Notice: Undefined variable: post_id_array in /var/www/shelly/html/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356

Notice: Undefined variable: post_id_array in /var/www/shelly/html/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356

Notice: Undefined variable: post_id_array in /var/www/shelly/html/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356

Notice: Undefined variable: post_id_array in /var/www/shelly/html/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356

Notice: Undefined variable: post_id_array in /var/www/shelly/html/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356

Notice: Undefined variable: post_id_array in /var/www/shelly/html/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356

Notice: Undefined variable: post_id_array in /var/www/shelly/html/wp-content/plugins/ultimate-faqs/Shortcodes/DisplayFAQs.php on line 356

Veel gestelde vragen

Over Shelly

Shelly is een product van Allterco Robotics, en zij hebben hun kantoor en assemblage in Bulgarije zitten.

https://allterco.com/

Shelly Cloud producten kun je op de volgende plekken kopen in Nederland, België en Luxemburg:

Domotica-Shop Home Automation

https://domotica-shop.nl/shelly_cloud

XAT Distribution (B2B)

support@xat-distribution.com

Amado (advies en installatie)

amado-domotica.nl

Barry Tol Huisautomatisering Volendam (advies en Installatie)

info@barrytol.nl

Elektro Vogels Helmond (advies en installatie)

elektrovogels.nl

Shelly dealer worden?

support@xat-distribution.com

Shelly maakt gebruik van het WiFi protocol, in tegenstelling tot Z-Wave en Zigbee. Beide protocollen zijn minder bekent dan WiFi en fabrikanten moeten ook licenties kopen om producten te maken met deze protocollen. Voor WiFi zijn er geen licenties die gekocht hoeven te worden en komt het protocol veel meer voor.

Daarnaast heb je ook geen domotica gateway nodig omdat je hiervoor je bestaande WiFi router voor kan gebruiken. Dat scheelt ook al €400 per installatie.

Verbinden

App installeren Ruimte maken Shelly toevoegen Shelly instellingen

Producten op Homekit

Siri werkt alleen met Apple Homekit apparaten. Dit is een protocol ontworpen door Apple. De Shelly apparaten kunnen niet direct praten met Homekit, wel is er een en ander mogelijk via Apple Shortcuts.

Hoe kom je achter het IP-adres van je Shelly? Gewoon in de app!

  1. Open in de Shelly app het apparaat
  2. Ga naar “instellingen”
  3. Klap het onderste menu uit met de naam “Device Information”

Hier kan je het IP-adres vinden!

Als je een shelly product koopt krijg je daarbij instructies met een virtueel apparaat. Als je dit virtuele product importeert in je Home Center kan je deze gebruiken om je Shelly te bedienen.

Dit virtuele apparaat kan je ook downloaden vanaf de website van Domotica Shop:

Om een Shelly in de Google Home te kunnen gebruiken moet er eerst een koppeling gemaakt worden tussen de Shelly Cloud en de Google Home.

Zorg er eerst voor dat de Shelly toegevoegd is aan jouw netwerk en in de Shelly Cloud zit. Dit kan je in de Shelly App aanpassen.

Hierna zal je de Google Home app nodig hebben. Als je al in het bezit bent van een Google Home Mini of andere smart speaker heb je deze app waarschijnlijk al.

De stappen die je in de Google Home app moet doorlopen zijn:

Hierna zijn de Shelly apparaten beschikbaar vanuit de Google Home.

  • Shelly verbindt alleen met een 2,4GHz netwerk omdat deze een groter bereik hebben.
  • Staat in de Shelly app. (iOS) locatie delen aan?
  • Is VPN op de telefoon uitgeschakeld?
  • Zijn beide gekoppeld met hetzelfde netwerk?
  • Moet er in jouw netwerk een nieuw mac adres worden vrijgegeven?
  • Heb je toestemming om een product toe te voegen in jouw netwerkomgeving?
  • Indien je een fout maakt in jouw SSID of WW dan zal de app. wel naar de volgende stap gaan en het lijkt dan of het toevoegen is gelukt. Dit is vaak echter niet het geval en je zult jouw Shelly moeten resetten. Hoe je moet resetten staat beschreven in de handleiding van jouw Shelly product.

Load More