Forum

Kies Toevoegen Onderwerp en kies de Shelly van toepassing
Let op; het is niet toegestaan links naar andere websites te plaatsen.

Shelly plug schakel...
 
Meldingen
Alles wissen

Shelly plug schakelt af

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
430 Bekeken
Berichten: 3
Topic starter
(@zl-algemeen)
Active Member
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Ik heb een Shelly 2.5 in een inbouwdoos achter een schakelaar, die werkt perfect.

Verder heb ik 3 plugs in een stopcontact op zo bv lampen te schakelen.

Deze schakelen alle 3 spontaan op een niet ingesteld tijdstip uit, gewoon te pas en te onpas wanneer ze zelf willen.

Bij m’n buren heb ik navraag gedaan maar die hebben geen automatische schakelaars, dus dat kan het niet zijn.

Ze gaan alleen zomaar spontaan uit en nooit aan.

Is dit op te lossen?

Onderwerp trefwoorden
6 reacties
Berichten: 16
Admin
(@home2link)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Beste,

Vervelend dat je Plugs spontaan uitschakelen, maar ik kan me niet voorstellen dat ze alle 3 defect zijn. Er zal dus iets anders aan de hand zijn.

Controleer of ze in een groep geschakeld staan, of er misschien een scene of url action in zit.

Controleer tevens of ze de laatste firmware hebben, en of het Device ID al is omgezet van 6 naar 12 karakters, en op de nieuwe servers van Shelly draaien. Dit is te vinden onde Settings-Device info. Indien niet, dan kun je ze zelf overzetten. Schrijf even het IP adres op van je Shelly Plug (ook te vinden onder Device info) en vul dan in een webbrowser op hetzelfde thuis netwerk navolgende url in; http://<shelly-ip>/longifyid

Beantwoorden
1 reactie
(@zl-algemeen)
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Active Member
Berichten: 3

@home2link ,

Dank voor uw reactie.

Bij Firmware staat up to date. Dat zou zijn version 20230503-101129/v1.13.0

Alle 3 hebben ze een Device ID van 12 karakters.

2 heb ik er in 1 scene zitten.

Het enige wat ze doen is op een ingestelde tijd aanschakelen en dat was gelijktijdig.

Toevallig heb ik afgelopen dinsdag dit aangepast, er zit nu een verschil van 3 minuten tussen het aanschakelen.

Uitschakelen doe ik altijd via de app maar wel met de hand dus niet automatisch.

Waar ik kan vinden of ze op de nieuwe servers van Shelly draaien weet ik niet.

Beantwoorden
Berichten: 3
Topic starter
(@zl-algemeen)
Active Member
Deelgenomen: 1 jaar geleden

Geachte,

Heeft u nog een optie.

 

Beantwoorden
Berichten: 16
Admin
(@home2link)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Beste,

Ok, dus nog niet opgelost?

Er zijn vele mogelijke instellingen in de Shelly App.
Je hebt een scene voor inschakelen, mogelijk staat er in de scene iets fout?
Of misschien staan de pluggen op Auto Off in de settings. Probeer anders een factory reset, en dan verwijderen uit de app, en als nieuwe toevoegen. Dan staan alle instellingen weer correct. Wel, ook de verwijderde plug uit de app verwijderen, anders wordt deze weer fout ingelezen.

Als je ID 12 karakters heeft, dan zijn ze verbonden met de nieuwe servers van Shelly.

MvG Home2Link

Beantwoorden
Berichten: 1
(@redeko)
New Member
Deelgenomen: 5 maanden geleden
Ik kan niet zien of bovenstaande klant geholpen was na bovenstaande instructies, maar bij mij blijft het probleem bestaan.
 
Sinds enkele maanden heb ik een set van 5 “Shelly Plus Plug S" units in gebruik.
Deze werken over het algemeen correct, maar op een niet te voorspellen moment schakelt een willekeurige unit uit.
Ik kan mij niet voorstellen dat de oorzaak ligt aan een van de instellingen.
 
Volgens mij mag dit dit dus nooit gebeuren, zeker aangezien ik twee van deze unit gebruik om het verbruik van een server te meten.
Bij een koelkast of diepvriezer kun je er nog voor zorgen dat de unit weer automatisch inschakelt, maar ook daar wil je dit dus niet.
 
Ik ben voornemens om volledig over te schakelen van Homewizard naar Shelly, maar dan moet dit wel 100% betrouwbaar zijn.
 
Bij 3 van de 5 unit is dit probleem nu met zekerheid vastgesteld.
Ze hebben de laatste firmware.
Factory reset heb ik ook voor alle units gedaan, en de units volledig verwijderd uit de app.
 
De vraag is nu:
Heb ik een set met probleem units of is de betrouwbaarheid van de “Shelly Plus Plug S” een niet op te lossen probleem? 
 
Zie bijgevoegde printscreens:
Alle 5 de units zijn continue ingeschakeld en er zijn geen stroomstoringen geweest.
 
Eerste voorbeeld:
Op 4-8-2024 11:22:17 heb ik de unit uitgeschakeld.
Op 4-8-2024 11:22:20 heb ik de unit aangeschakeld.
Dit is ok.
Echter :
Op 14-8-2024 20:12:39 heb ik de unit WEER aangeschakeld.
Maar deze heb ik niet uitgeschakeld.
Op 24-8-2024 heb ik de unit WEER aangeschakeld.
Maar deze heb ik dus wederom niet uitgeschakeld.
Op 1-9-2024 heb ik de unit WEER aangeschakeld.
Maar deze heb ik dus wederom niet uitgeschakeld.
 
Zie ook de andere voorbeelden.

IMG_1248.jpeg

IMG_1249.jpeg

 

IMG_1250.jpeg

Beantwoorden
Pagina 1 / 2
Deel: