Forum

Kies Toevoegen Onderwerp en kies de Shelly van toepassing
Let op; het is niet toegestaan links naar andere websites te plaatsen.

Shelly plug schakel...

Meldingen
Alles wissen

Shelly plug schakelt af

11 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
665 Bekeken
Admin
(@home2link)
Lid
Deelgenomen: 2 jaar geleden

Beste redeko,
Excuus voor late reactie. Er was een klein probleem met het systeem.
Dat een Shelly Plus Plug S zomaar uitschakelt is heel vreemd. Dat gebeurt eigenlijk alleen bij overbelasting, of als je misschien Auto off, een timer of scene hebt ingesteld. Controleer dat anders even goed, of verwijder de plug via factory reset en voeg toe als nieuwe, dan weet je zeker dat alle instellingen weer terug worden gezet. Blijft het probleem, dan heb je een defecte unit.
MvG Patrick

Beantwoorden
(@redeko)
New Member
Deelgenomen: 8 maanden geleden

Bedankt voor de terugkoppeling.

Inmiddels heb ik alle units losgekoppeld en sinds meer de twee weken aangesloten op een stekkerdoos zonder verder op de units randapparatuur aan te sluiten. Ook dan zie ik dat de units op een willekeurig moment uitschakelen. De conclusie is dan dus dat er iets mis is met de units. Zie bijgevoegd voorbeeld. Deze heb ik dus al 3 keer ingeschakeld zonder uit te schakelen.

Beantwoorden
Admin
(@home2link)
Lid

Uitschakelen kan ook een update zijn geweest als Auto update aan staat.

Beantwoorden
(@redeko)
New Member
Deelgenomen: 8 maanden geleden

Auto update staat niet aan.

Ik zie dus in de "Timestamp" bijvoorbeeld 3 keer achter elkaar een tijdsaanduiding met een groen symbool. Dus de unit is 3 keer achterelkaar aangezet zonder dat deze is uitgezet.  De tussen liggende tijd kan dagen of weken zijn. Deze mogen volgens mij nooit vanuit zichzelf uitschakelen. Behalve natuurlijk als er een stroomstoring is. Tot nu toe ervaar ik deze Shelly units als onbetrouwbaar. Mag mijn conclusie zijn dat deze defect zijn? Het betreft 4 van de 5 units.

Beantwoorden
Admin
(@home2link)
Lid

Beste Redeko,

Sorry voor late reactie maar we waren een weekje op vakantie.

Het lijkt me echter sterk dat 4 van de 5 units defect zijn. Neem anders contact op met de leverancier. Of maak een ticket aan bij Shelly en stuur een screenshot van de time stamps en je Shelly ID nummers mee, dan kunnen zij op afstand inloggen en bekijken wat er aan de hand is.

MvG Home2Link.

Beantwoorden
Pagina 2 / 2
Deel: